ACTUALITAT  

El València anuncia l’inici dels treballs d’arquitectura interior al Nou Mestalla

Per Joan Marc García · 01 Abril, 2025

El València CF ha informat que FCC Construcción, l’empresa encarregada de la finalització del Nou Mestalla, ha iniciat els treballs d’arquitectura interior en la parcel·la on s’erigirà el Nou Mestalla.

Segons el club, el bon ritme de les obres ha permés avançar esta fase, originalment prevista per a finals de maig, en més d’un mes respecte a la planificació inicial. Este avanç es deu a una execució eficient dels processos en les primeres setmanes, la qual cosa ha facilitat una transició àgil cap a les següents etapes del projecte.

Des de la represa dels treballs el passat 10 de gener, les primeres labors s’han centrat en la preparació de la parcel·la, l’actualització de les mesures de seguretat i salut, i en reparacions estructurals essencials per a continuar amb la construcció. En estos dos primers mesos, s’han fet tasques com la substitució de baranes de seguretat, la instal·lació de xarxes de protecció col·lectiva i el muntatge de bastides en els 10 nuclis estructurals sobre els quals se sustenten totes les plantes de l’estadi.

L’equip d’enginyers du a terme anàlisis i assajos setmanals per a avaluar la resistència de l’estructura, detectar possibles filtracions, clivelles o òxid. Gràcies a estos treballs, i segons el València, s’ha confirmat el bon estat de l’estructura. A més, s’han executat reparacions en forjats, bigues, pilars i murs dels soterranis 3 i 2, així com reforços de mènsules metàl·liques de suport que connecten els pilars amb les rampes de soterranis. També s’ha reparat la fissuració en murs i han començat les demolicions de paraments verticals de fàbrica de bloc de formigó en el soterrani 1 per a adequar l’arquitectura de l’espai al nou projecte.

Paral·lelament, continuen els treballs de pintat de les estructures metàl·liques dels nuclis verticals. En les pròximes fases, s’adjudicarà la construcció de l’estructura metàl·lica i de la coberta, l’acoblament de la qual s’iniciarà en taller. En els pròxims mesos també es procedirà al muntatge de torres d’escales, consolidant així l’avanç de l’obra.