ACTUALITAT  PRIMER EQUIP

Comunicat del València sobre el Mundial 2030

Per Alex Alfaro · 19 Juliol, 2024

Espanya presentarà el seu projecte davant la FIFA abans del 31 de juliol, amb les onze seus per al Mundial 2030 que s’organitzarà junt al Marroc i Portugal. La proposta inicial del Govern d’incloure 13 seus, amb Vigo i València, va ser descartada, quedant finalment en 11 estadis.

La ciutat de València per tant, no serà una de les seus. L’RFEF ha esperat tot el possible a la ciutat de València però ja no hi ha més marge de maniobra.

En la recent reunió a Agadir es va decidir que l’estadi Santiago Bernabéu albergarà la final del Mundial, com volia la FIFA. Malgrat els esforços del Govern espanyol i la Federació per augmentar el nombre de seus, no va ser possible. El CSD va sol·licitar que Vigo fora la dotzena seu i la Federació va intentar que València fora la tretzena, però no va haver-hi garanties polítiques que els estadis compliren els requisits.

La decisió ja està presa. Ni la FIFA ni Portugal ni el Marroc van acceptar que hi haguera més d’onze seus i al final seran dos seus a Madrid, dos a Barcelona, Bilbao, Sant Sebastià, La Corunya, Saragossa, Sevilla, Màlaga i Gran Canària. Per tant, és oficial: València es queda sense Mundial.

La RFEF ha emés hui, 19 de juliol, un comunicat confirmant les seus que ja es van publicar ahir, i com ja es venia especulant, València està fora del Mundial i no acollirà partits de la competició. Per altra banda, les instal·lacions del club a Paterna sí que han sigut seleccionades com a una de les 45 subseus repartides per tot el territori nacional.

El València també ha contestat en la mateixa direcció de les autoritats locals reflectint el cabreig per la decisió de l’RFEF, malgrat que el compromís del club va aplegar fora de termini.

Comunicat del València

El València CF lamenta la comunicació feta en el dia de hui per la Real Federació Espanyola de futbol excloent a València i al Nou Mestalla com a seu per a albergar el pròxim Mundial 2030.

Esta notícia deixa a la tercera capital d’Espanya sense una de les cites futbolístiques més importants, després que València ha oferit suficients proves al llarg dels anys d’estar capacitada per a albergar esdeveniments de primer ordre mundial i que encara hi ha per davant diversos mesos abans de l’elecció final.

A més, sorprén la mesura presa hui després que el Club comunicara l’acceptació de les condicions el passat 28 de juny, i especialment després d’haver obtingut la llicència de construcció del Nou Mestalla que contempla uns terminis d’execució d’obra que compleixen àmpliament amb els requisits temporals establits per FIFA per a les candidatures a seu del Mundial.

El València CF es posa del costat de les administracions públiques per a demostrar davant qualsevol organisme que el Nou Mestalla serà una realitat amb temps més que suficient i que un recinte esportiu d’aquest nivell, amb una capacitat prevista de 70.000 espectadors i una qualificació de categoria quatre segons UEFA, no ha de quedar fora d’un torneig que es prea per comptar amb les millors instal·lacions d’un país.

Desitgem que la decisió coneguda hui no siga definitiva, siga reconsiderada i, per tant, no es cometa una injustícia tan gran amb una ciutat sempre vinculada a l’esport de primer nivell i reconeguda mundialment per la seua reeixida competència organitzadora.