Compromís presenta una moció perquè l’Ajuntament signe el conveni del Nou Mestalla amb el València
Per Javi Richart · 24 Març, 2025

Papi Robles, portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, ha presentat una moció que es debatrà aquest dimarts al Ple municipal, mitjançant la qual exigeix al govern local que signe immediatament el nou conveni amb el València CF respecte al Nou Mestalla.
- “L’actual govern municipal deu deixar de posposar una qüestió que és fonamental per a la ciutat i per a l’afició. És necessari un conveni que blinde els drets de València perquè prevalguen sobre els interessos privats d’un inversor com Peter Lim, i que contemple garanties jurídiques i econòmiques per assegurar el seu compliment”, ha aclarit Papi Robles.
L’acord entre el València CF i l’Ajuntament de València està pendent del resultat de l’auditoria, que deu fixar la quantitat que costarà l’obra que falta del Nou Mestalla. Robles ha acusat l’alcaldessa de València, Mª José Català d’estar incorrent en un desistiment de funcions. Açò es deu al fet que no s’ha realitzat cap auditoria prèvia a la sol·licitud d’un aval bancari a Peter Lim.
Cal recordar que Compromís, juntament amb PSPV-PSOE i el Partit Popular, va votar a favor de les fitxes urbanístiques del Nou Mestalla al passat mes de juliol. D’altra banda, en els convenis de 2005 i 2007, el València CF es va comprometre a cedir l’ús gratuït de l’estadi a l’Ajuntament, sempre i quan no fora un obstacle per a les competicions esportives, a més de destinar espais per al museu del club i altres servicis.
“Des de Singapur, Peter Lim pareix més preocupat per la seua inversió personal que per complir amb un projecte esportiu promés fa quasi 20 anys, i tot açò amb l’estreta col·laboració de la senyora Català”, ha assegurat Papi Robles, qui ha criticat que els anuncis sobre la represa de les obres del Nou Mestalla continuen pràcticament igual que fa mesos.