Pedro Cortés, qui va presidir el València CF entre 1997 i 2001, torna a ser notícia, ara per motius econòmics. Després de la seua condemna en 2023 per abusos sexuals a un menor de la pedrera valencianista, la justícia ha posat en subhasta part del seu patrimoni per fer front a deutes pendents.
Segons ha avançat El Confidencial, s’han tret a subhasta un pis situat prop de Mestalla i sis places de garatge. La reclamació arriba de la mà de la societat Market Brain Innovation SL, que exigeix a Cortés i al seu fill el pagament de 367.850,87 euros per impagaments. La valoració total dels béns afectats ascendeix a 653.812,32 euros, deixant fora la seua residència habitual.
Esta no és la primera vegada que Cortés afronta problemes d’esta tipus. Fa dos anys, el seu xalet valorat en 1,45 milions d’euros també va ser subhastat arran d’una execució hipotecària per un deute pròxim a 1,1 milions.
Respecte a la condemna per abusos, la sentència, emesa en març de 2023, li va imposar un any i deu mesos de presó, així com una ordre d’allunyament de 200 metres de la víctima i la prohibició de contacte durant tres anys. Els fets es remunten a 2020, quan Cortés, que treballava en representació de jugadors, va mantindre un contacte freqüent amb el menor a través d’un contracte signat amb un familiar seu.
Malgrat la resolució judicial, Cortés ha reiterat la seua innocència en diverses ocasions. En declaracions recents al podcast Veus Fé-Cé, va qualificar la condemna de “mentida gran” i va assegurar que “la justícia és la justícia i la respecte, però no hi estic d’acord”.
Durant la seua etapa com a president del València, Cortés va viure moments històrics com la conquesta de la Copa del Rei de 1999, la Supercopa d’Espanya de 2000 i la classificació per a la final de la Champions League del mateix any. No obstant això, la seua figura ha quedat marcada pels fets recents, que han tornat a situar-lo en el focus mediàtic.