El València CF assegura que en el Nou Mestalla es veurà millor el futbol que en l’actual estadi
Per Blanquinegres · 13 Febrer, 2025
![](https://www.blanquinegres.com/wp-content/uploads/2025/02/web2infografianoumestalla-scaled.jpg)
El València CF ha destacat que el Nou Mestalla oferirà una experiència visual superior per als aficionats en comparació amb l’actual Camp de Mestalla. Segons el club, “el disseny de la graderia i l’aplicació d’eines d’anàlisi paramètric com el ϕ FACTOR permetran millorar la visibilitat en cada punt de l’estadi”.
Aquest ϕ FACTOR, desenvolupat per Fenwick Iribarren Architects (FIA) i utilitzat en els estadis del Mundial de Qatar 2022, avalua diferents aspectes de l’experiència visual, com la proximitat dels seients al camp, el ‘Valor C’ determinat per FIFA i UEFA, l’angle de visió i l’orientació de cada butaca. La puntuació oscil·la entre 1 i 500, considerant insuficient qualsevol valor per davall de 350.
Segons les mesures realitzades, “el Nou Mestalla obté un ‘notable alt’, situant-se per damunt de l’actual Camp de Mestalla, que amb prou feines arriba al nivell d”aprovat’, semblant al del Santiago Bernabéu abans de la seua reforma (355) i al de l’antic Spotify Camp Nou (395.6)”. A més, “el Nou Mestalla se situa lleugerament per damunt de l’Allianz Arena de Munic quant a visibilitat”.
D’altra banda, el ϕ FACTOR II, que avalua el confort i la seguretat a través de set paràmetres com l’amplària de les grades, el tipus de butaca i la proximitat als accessos, “també atorga al Nou Mestalla una qualificació excel·lent”. En comparació, “l’actual Camp de Mestalla, amb les seues graderies més estretes i llargues distàncies als vomitoris, suspén en aquest apartat”.
Les obres del Nou Mestalla, la finalització del qual està prevista per a l’estiu de 2027, continuen en marxa amb l’objectiu de “convertir el futur estadi en un referent en visibilitat, confort i experiència per als aficionats valencianistes”, segons ha informat el club